قانون هایی که باید شکست

قانون هایی که باید شکست

منیع سایت 12ceo

 

 

شما چه کسی هستید؟ نمیدانم… شاید از دسته تیپ های شخصیتی هستید که به نظم و قانون خیلی پایبندید. شاید هم برعکس؛ اما مهم نیست.

چیزی که مهمه؛ هم برای من هم برای شما این عبارت است :

همه ی قوانین، ارزش اطاعت کردن ندارند

یکم گیج شدید؟
احساس میکنید اگر به عبارت فوق عمل کنید به عنوان یک مجرم(!) شناخته میشوید؟ نه… اینطور نیست.

جریان از این قرار است؛ بعضی از قوانین، به نظر دستوری می رسند و احساس میکنید باید از آنها اطاعت کنید، اما واقعا اینطور نیستند.

این قوانین در اصل پیشنهاد هستند که آنقدر آنها را شنیدیم و دیدیدم که اطاعت میشود از آنها خودمان را مجبور کردیم که از آنها اطاعت کنیم. اما واقعا اینطور نیست !

همیشه این جمله را به خاطر بسپارید :
همیشه بهتر است عذرخواهی کنید
تا اینکه اجازه بگیرید

باز هم شاید گیج شوید !
خب، چون تا حالا فکر میکردید ماجرا دقیقا برعکس است… باید اول اجازه بگیرید و بعد کاری را انجام دهید. اما نه، دنیای واقعی با دنیای کتاب ها فرق دارد. (البته زود قضاوت نکنید… تا انتها این مطلب را بخوانید)

بیایید کمی با هم صادق باشیم : اگر هیچوقت از کاری پشیمان نشدید، این یعنی شما هیچوقت برای انجام کاری اجازه دریافت نکردید. اینطور نیست؟

چرا ؟ آیا شما لیاقتش را نداشتید؟ یا سرنوشت برای شما این سبک زندگی را تعیین کرده است؟ هیچکدام !

شما از قانونی اطاعت کردید که نمیدانید چه کسی؟ چرا؟ و با چه هدفی؟ آنرا خلق کرده اما چون همه از آن اطاعت میکنند، شما هم همین کار رو میکنید. این راهِ درست نیست !

راه درست این است : آنچه را میخواهید، اعلام کنید.
اگر اجازه دریافت کردید، خب چه بهتر… اگر اجازه دریافت نکردید فقط انچامش دهید.

به هر حال باید روزی کسب و کاری که 3 سال در آرزویش هستید را راه اندازی کنید؛ منتظر چی هستید؟ رئیس تان اجازه بدهد استفاء دهید؟ خانواده تان موافقت کنند؟ دوستانتان را راضی کنید؟ یا خودتان را به انجام ریسک قانع کنید؟

اگر تا الان موفق نشدید اجازه دریافت کنید؛ مهم نیست ! چون اصلا به اجازه احتیاجی ندارید.

دوست دارید ساز جدیدی در دوره بزرگسالی یادبگیرید، اما تا امروز خجالت میکشیدید؟ فکر میکردید اجازه این کار را ندارید… سخت در اشتباه هستید؛ فقط شروع کنید.

این یک عادت اشتباه در ماست که مکررا نگران این هستیم که نکند قوانین و عرفی را که در جامعه هست، بشکنیم. اگر قوانین مربوط به نظم اجتماعی باشد، خب خیلی هم خوب است اما بعضی قوانین نانوشته وجود دارد که آنرا بدون آنکه بدانیم به نفع مان هست یا به ضررمان پذیرفتیم !

چه کسی قانون وضع کرده که بزرگسالان نباید نقاشی بکشند؟ نمیدانیم ! اما چرا اینکار را نمیکنیم؟ چون احساس میکنیم کاری زشت و ناپسند خواهد بود در دید دیگران.

چه کسی قانون وضع کرده که جوانان قبل از 20 سالگی نباید کسب و کاری راه اندازی کنند؟ نمیدانیم ! اما چرا اینکار را نمیکنیم یا نکردیم؟ چون هیچکس این کار را نمیکرد و اگر ما انجام دهیم شاید توبیخ شویم…

از این دست قوانین هستند که باید شکسته شوند. آنها فقط ایجاد شده اند تا به شما اجازه ندهند کاری متفاوت تجربه کنید. اما یک خبر خوب، اگر این قوانین نانوشته را بشکنید؛ همه چیز در آخر خوب ختمِ به خیر خواهد شد. پس نگران هیچ چیز نباشید !

فقط به خاطر اینکه شکستن قوانین و عرف یک جامعه کاری ترسناک به نظر میرسد، نمیخواهیم این کار را انجام دهیم؛ واگرنه روحمان دوست دارد بدون قید و بند و آزادانه پرواز کند و هرکاری را امتحان کند.

آیا شما میدانستید 99% اوقات قوانین نانوشته را که به نفع ماست فقط به خاطر این نمیشکنیم، چون فکر میکنیم کسی ممکن است از ما “ناراحت” شود و یا کارها با آن صورت که تصور میکنید پیش نخواهند رفت؟

تعجب کردید؟ همینطور است…
چرا رشته تحصیلی ای که به آن علاقه شدیدی دارید را دنبال نمیکنید؟ در صورتی که هیچ کجا چنین قانونی برای حد و مرز تعیین کردن سن تحصیلی نوشته نشده… چون شاید دوست تان که تحصیلات ندارد از دست شما ناراحت شود؟ یا خانواده تان ناراحت شوند شما رشته ای که میخواهند را نمیخوانید؟

قوانین نانوشته را بشکنید…
مطمئن باشید شما در آخر نخواهید مُرد ! شما را  هم زندانی نخواهند کرد ! ورشکست هم نخواهید شد ! هیچ ضرر جانی هم در پی نخواهد داشت… در بدترین حالت شاید کسی از شما ناراحت شود، یا به شما “نه” بگوید !

LQرابرت هاینلن

خب خودتان قضاوت کنید، کدام یک از گزینه های زیر مهم تر است و در دراز مدت آینده خوبی برایتان به ارمغان خواهد آورد؟

  • ناراحت شدن یک نفر از دست شما – انجام دادن کاری که آرزویش را داشتید
  • انجام ندادن کاری که همیشه آرزویش را داشتید

پس ریسک کنید، آنچه را که میخواهید از این زندگی بدست خواهید آورد فقط و فقط اگر تمام اراده تان را جزم کنید تا آنرا بدست آورید. قدرتمندترین گامی که در بهبود زندگی تان برمیدارید، مطمئن باشید 100% به خودتان مربوط است و برای شماست.

و مهم ترین جمله ای که باید از این به بعد بگویید
انجام میدم… هر اتفاقی هم بیافتد، بهتر از وضعیت الان خواهد بود

و یادتان باشد :
 تاریخ بدست کسانی نوشته شده، که یک روزی قوانین را زیر پا گذاشته اند…



پارسی رنک

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







="canonical" href="http://antimason666.loxblog.com/" />